zondag 2 februari 2014

Welke kansen zien mensen in Harderwijk?

HARDERWIJK – Op zaterdag 1 februari heeft D66 Harderwijk/Hierden de nadruk gelegd op het positieve geluid in de stad. Op de weekmarkt op ’t Klooster hebben leden van D66 optimistische en positieve verhalen bij Harderwijkers opgehaald.

Lijsttrekker Hans Nijman: “In plaats van flyeren, zijn we echt het gesprek aangegaan. We praten in ons werk vaak over problemen en de oplossingen die D66 daarvoor heeft. Maar in onze stad zit zoveel creativiteit. Op de “in gesprek met”-actiedag hebben we daarom geluisterd naar goede ideeën en kansen die mensen in Harderwijk en Hierden zien. We zijn uitgegaan van wat goed gaat en hoe het nog beter kan, een positieve insteek dus!”

In het begin van de middag sloot Tweede Kamerlid Paul van Meenen zich aan bij de lokale afdeling. Ook hij was benieuwd naar de positieve geluiden in Harderwijk. Zo sprak hij met Harderwijkers over de gezellige historische binnenstad, de goede sociale contacten en de komst van het Waterfront. Ook Van Meenen kijkt terug op een mooie middag, waarop veel inspirerende gesprekken zijn gevoerd.

De mensen met wie D66 in gesprek ging, kregen de gelegenheid de nieuwe kansen die zij zien in de gemeente te delen met heel Nederland. Dat kon door ze op te schrijven op de “In gesprek met…”-kaart. De ingevulde kaarten zijn direct via de sociale media gedeeld en later geplaatst op de website Gesprekmetnederland.nl. De website geeft een mooi beeld van de vele gesprekken die zijn gevoerd, de onderwerpen die daarin naar voren zijn gekomen en de kansen die Nederlanders zien.

Foto_14