zaterdag 22 februari 2014

Plastic tassen doorn in oog van D66

In Nederland wordt jaarlijks zo’n 25 miljoen kilo aan plastic tassen gebruikt. Dat staat gelijk aan ongeveer 260 tassen per persoon. D66 Harderwijk/Hierden wil een project starten, waarbij het gebruik van plastic tassen wordt gestopt en wordt overgegaan op gerecyclede papieren tassen.

Op zaterdag 22 februari jl. heeft de lokale afdeling van D66 de daad bij het woord gevoegd. Op de weekmarkt op het Klooster werden 100 stevige papieren draagtassen uitgedeeld, om de wekelijkse boodschappen in te kunnen stoppen. Handig, opnieuw te gebruiken en een stuk beter voor het milieu dan de plastic tassen die normaal worden uitgedeeld.

Met het uitdelen van de papieren tassen wil D66 een stap in de goede richting zetten. In het programma zijn meerdere punten opgenomen om Harderwijk in de komende jaren een stuk groener te maken. Zo pleit de partij onder meer voor het vervangen van alle openbare verlichting voor LED, kleinschalige projecten voor opwekking van duurzame energie, zonnepanelen op de geluidsschermen langs de A28 en N302 en milieuvriendelijke onkruidverdelging.