dinsdag 12 november 2013

Kandidaten D66 Harderwijk/Hierden bekend

Harderwijk – In een interne verkiezing hebben de leden van D66 in Harderwijk en Hierden hun kandidatenlijst voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2014 samengesteld. Met een  enthousiaste groep kandidaten zal D66 zich richten op de verkiezingen.

Kandidaten

D66 Harderwijk/Hierden zal met een gevarieerde kandidatenlijst deelnemen aan de verkiezingen. De lijst wordt aangevoerd door lijsttrekker Hans Nijman, die in een afzonderlijke verkiezing eind augustus als lijsttrekker werd gekozen. Nijman zat de afgelopen twaalf jaar in de Harderwijker gemeenteraad.
Nummer twee op de lijst is Martijn Pijnenburg (26), kwaliteitsmedewerker in de financiële sector en huidig secretaris van D66 Noordwest-Veluwe. Op de derde plaats staat horecaondernemer Lucas Seijerlin, die de afgelopen twintig jaar uiteenlopende maatschappelijke functies heeft bekleed op het gebied van cultuur en toerisme in Harderwijk. De vierde plek is voor Mark Saiboo (21), zelfstandig ondernemer en al lange tijd op relatief korte afstand bekend met de lokale politiek.
De overige kandidaten zijn Henk Ruiter, Jan-Willem Eysink, Kadir Hansu, Gerdien Nijman, Jan Willem Pauw en Adem Özdemir.

Programma

In een Algemene Afdelingsvergadering (AAV) werden dinsdagavond 12 november jl. door de leden de laatste wijzigingen aangebracht in het verkiezingsprogramma. Het definitieve programma wordt nu opgesteld en voor december wereldkundig gemaakt.